VILLKOR

1. Köpinformation

Vid beställning träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till din registrerade mailadress. Beställda produkter förblir HÄLSINGS egendom till dess de till fullo är betalda.

Din order kommer att skickas från vårt centrallager i Helsingborg. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar oss för att om möjligt ändra din order.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager.

2. Priser och betalsätt

Samtliga priser anges inklusive moms. Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Kortbetalning – Genomför ditt köp med hjälp av ditt VISA eller Mastercard. Efter att du bekräftat ditt köp i kassan kommer du få ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen. Transaktionen sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina uppgifter.

Delbetalning – Tillsammans med SVEA Ekonomi erbjuder vi dig att dela upp din betalning. Grundkraven för Delbetalning är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan. Delbetalning gäller ej företag. 

Faktura – Tillsammans med SVEA Ekonomi erbjuder vi dig faktura. Grundkraven för faktura är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan.

3. Leveransinformation

HÄLSING skickar utekök färdigmonterade hem till kund. Det är tyngre gods som levereras på pall, vilket sker till gatuplan helgfri vardag mellan kl 08-17. Vi erbjuder fri frakt inom fastlandet. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden tilläggsfrakt vid leveranser utöver det normala.Om kunden inte mottager/löser ut frakten så debiteras kunden för returfrakt samt administration.Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning.Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. .

Hämta själv – Beställ din vara på nätet och hämta sedan när det passar dig på vårt lager i Helsingborg.

4. Transportskador och felexpediering

Tranpsortörens ansvar som transportör inträder när transportören genom behörig personal omhändertagit sändningen för befordran, och upphör när sändningen på bestämmelseorten utlämnats till mottagaren eller ställts till dennes förfogande. Skada, minskning eller förlust som är synlig ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i det kvitterade exemplaret av transportdokumentet eller annan handling. Mottagare av en sändning är skyldig att i omedelbar anslutning till mottagandet kontrollera om varan har en av emballaget dold skada. Dold skada ska anmälas till transportören snarast, dock senast sju (7) kalenderdygn från mottagandet av sändningen.En beställning som är felaktigt expedierad rekommenderar vi dig att anmäla det snarast möjligt till oss. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.

Force Majeure
HÄLSING är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar HÄLSINGs fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

5. Garanti och reklamation

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor. Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Vi ger dig generellt 10 års garanti på våra utekök bortsett från vissa slitagedelar. Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer.

6. Ångerrätt och Öppet köp

Vi erbjuder dig 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan förutsatt att varan är oanvänd. Ångerrätt gäller inte varor som byggs efter personliga anvisningar. För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Tänk på att du står för ansvaret om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss, se därför till att varan är väl förpackad. I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick.  Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten (tänk på att returkostnaderna kan bli höga, uppemot 5000kr). Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas. En återbetalning/kreditering sker i första hand till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalning kan enbart ske till samma kort som användes vid köptillfället. 

7. Personuppgifter

När du handlar eller interagerar med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss för att vi ska kunna behandla din order. Vi kommer radera dina uppgifter när de inte längre är aktuella för ordern.